Dream big, run far

nedelja, 22. marec 2015

O teku in hrani

Počivam. In razmišljam. Tekaško kar dober vikend je za mano. Včerajšnjih 20km čez Rožnik na Toško čelo je že nekako stalnica. Pretežno sicer ravnina z nekaj vzpona mi v teh dneh kar paše in možnost, da na Toško čelo pridem iz Šiške praktično mimo vseh prometnic je seveda za izkoristiti. Iz Rožnika se po gozdnih potkah spustim do Mosteca, od tam pa mimo bajerja po PST-ju manjši ovinek do Podutika. Vreme je bilo včeraj res super in vzponček na Toško čelo pretečem v celoti po gozdu in na delu, kjer pot preide iz gozda in preči soncu izpostavljeno pobočje, se ustavim. Četudi razmeroma zgodaj zjutraj, je sonce prijetno toplo. Prvič letos mi dejansko rata vroče in nekaj trentkov še uživam na skalci v travi, preden se odmajem do vrha. Tam pa obrat in nazaj domov. S tempom ne pretiravam, le na trenutke spustim noge in preverjam, če je bolečina v preponi še prisotna... Nekaj še špika. Spust po gozdu je res prijeten in se ga nikoli ne naveličam. Tokrat vseeno malo zabremzam. Tudi zato, ker sem za danes planiral daljši tek po Polhograjcih. Žal napoved za danes ni bila ravno obetavna in Polhograjce skenslam. Nima smisla. Mogoče krog po PST-ju, če zjutraj ne bo deževalo.
Zbudil sem se ob šestih. Dež. Meh. Nima smisla. Grlo me boli in ne bi rad zbolel. Ta teden si tega ne morem privoščiti in ob zavijanju v kovter se odločim za krajši intervalni trening po Rožniku. Kul. Pa še nove Speedcross-ke bom lahko stestiral. Nova pridobitev ob precejšnjem popustu. In ker sem si jih že nekaj časa ogledoval in računal na njih pri teku čez Istro, priložnosti nisem hotel izpustiti. Sicer precej ad hoc odločitev, ampak bila je prava. Superge so zakon. Krampasti podplati na razmočenem in spolzkem  terenu res primejo. Pri teku čez kamne jih sicer kar dobro občutiš ampak superge omogočajo res hiter tek in na take malenkosti hitro pozabiš. Super zadovoljen z nakupom pretečem dobrih 12km in opravim nekaj intervalov v klance. Počutje je super in končno se počutim spet ok.
Bolečina, ki me je spremljala nekaj zadnjih tednov, mi je šla že pošteno na živce. Nič posebnega sicer, pa kljub temu stalno neko špikanje brez kakršnekoli koristi... Z bolečino načeloma dobro shajam. Bolečina je ok. Dokler boli, veš, da si živ... pravijo ;) Ko bolečine ne občutiš več, si ga naj...
Ne prenesem pa bolečine kar tako. Stalno prisotne z občasnimi medklici iz ozadja. Ne veš, zakaj je tam, ne moreš je sanirati in ne moreš je utišati. Kot ljudje, ki z vztrajnostjo večjega fertilizatorja otresajo svoje neumnosti, največkrat v zavetju in intimi anonimnosti na spletnih forumih.   Brez haska. A težko jih je spregledati. Današnji dan je bil še posebno ploden.  Da je bil tale vikend epski polom, da je Jurij zajebal Perota in kako nesposobna da je Tina... Kaj drugega, kot pritisniti na križec v desnem zgornjem robu ekrana, mi tako ne preostane.  Grenak okus debilizma svojega križca žal nima. Meh,  ignore.
Preletim čez nekaj fotk na desktopu, ki sem jih ta vikend posnel med tekom. Nikoli mi ni žal žrtvovati nekaj trenutkov teka za kako fotko. A bolj kot le poklicna deformacija fotografa je to razlog, da se ustavim in uživam v trenutku. Rad imam pozabljene gozdne potke, zavijanje vetra v hribih, sonce v krošnjah in vonj gozda po dežju.  Rad imam odklop, ki ga ponuja samota in v kombinaciji s prepihano glavo se ti razgledi kasneje vračajo  kot razglednice nekje iz podzavesti. In spet je vse ok.






Dokler me popoldne  ponovno ne podučijo, da tale moja hrana ni kul. Da naj začnem že enkrat normalno jest in da tale tek tudi ni ok, ugotovi možakar, ki zleknjen na okenski polici vleče že svojo sedemnajsto cigareto. Po postavi rahlo spominja name v časih, ko sem tekel samo po rogljičke. A ne da se mi več. Res ne. Ne da se mi več razlagati mojih prehranjevalnih navad. Slovenci smo pač narod, ki o vsem vse ve. Sploh o politiki, smučanju in fuzbalu.  Tudi o zdravi prehrani.  
Dve leti je, kar sva z Valerijo izključila meso in mlečne izdelke iz jedilnika. Odzvala sva se na vabilo veganske iniciative, da poskusiš en mesec jesti vegansko. Iniciativa je prišla ob pravem času, saj sva zaradi norega delovnega tempa, premalo gibanja in na hitro pripravljenih obrokov nujno potrebovala spremembo. Priznam. Na začetku do veganstva nisem bil ravno prizanesljiv. Ideja mi ni bila najbolj všeč. Da mesu se pa res ne morem odpovedati, pa mleku in siru.. halo?! Nujno potrebne beljakovine, ki sva jih zaradi obiskovanja fitnesa še toliko bolj potrebovala.. Kakorkoli, seveda me je prepričala in še danes sem hvaležen za to. Izguba kilogramov, boljše počutje in več energije... in pretečenih nekaj tisoč kilometrov. V dveh letih.
Strogo vegansko sva jedla nekaj mesecev. Potem se je v kavo vrnilo mleko. Tudi mislije danes pojeva z jogurtom in medom in parkrat na teden za malico pojeva nekaj rezin sira. Z veliko ekološko pridelane zelenjave. Včasih si privoščiva jajca veselih kur, ki do onemoglosti skačejo po travi, serjejo po dvorišču in barve ne nabirajo pod rumeno solarijsko lučjo. Ne jeva pa mesa. Ker ga ne potrebujeva. In zaradi zavedanja, kako se ravna z živalmi.
In ne da se mi več. Ne da se mi več poslušat niti zagovarjati zaradi tega, kaj jem. Da v bistvu nisem vegan, sploh pa ne zato, ker naj bi bilo to trenutno moderno, hipstersko... ne nosim hipsterske bradice, ne nosim štrikanih jopic, zavihanih hlač in Leice okoli vratu... res, ne da se mi več J Rajši na obraz narišem angelski nasmešek sveže posranega dojenčka, poslušam,  kimam in mhm-jam ob pikah sogovornika... in spet polistam po mojih razglednicah iz podzavesti...
Jutri je nov dan. Zjutraj me čaka tek okoli Ljubljane. 32km, 32.000 novih razglednic.






0 komentarji:

Moja fotografija
Photographer, designer, dreamer & long distance trail runner, finding out the true meaning of one's thought "To run an Ultra marathon you have to be arrogant enough to believe that you can do it... And stupid enough to try."